Outsourcing to inaczej zlecanie na zewnątrz zadań, których firma nie jest w stanie wykonać z różnych powodów od finansowych po brak wykwalifikowanej kadry. Przełomowe były lata 80te, kiedy zaczęto zwracać uwagę na większą efektywność i wydajność. Wtedy powstawały pierwszy firmy specjalizujące się w świadczeniu takich usług dla innych. Dzisiaj zlecamy niemalże wszystko: księgowość, HR i rekrutacje, IT, personel, a także marketing. Czy warto wykorzystać outsourcing i jakie korzyści to przynosi?
Na czym polega outsourcing marketingu?
Zlecanie marketingu zewnętrznej firmie to proces powszechnie wykorzystywany przez różne przedsiębiorstwa – od małych po duże marki. Wiąże się to z ograniczonymi środkami i mocami przerobowymi. Taka usługa może być o wiele wydajniejsza i tańsza, ponieważ korzystamy z know-how innej firmy. Marketing jest obecnie dziedziną bardzo szeroką – wykorzystanie jednej z jego form – tradycyjnej bądź online – wiąże się z kosztami, wiedzą, a także przemyślaną strategią.
Korzyści zlecania marketingu firmie zewnętrznej
Optymalizacja działań marketingowych bądź realizacja strategii marketingowej może być łatwiejsza, gdy dodamy do tego wiedzę oraz doświadczenia firmy zewnętrznej. Pamiętajmy, że taki marketing zlecamy profesjonalistom – doświadczonym agencjom, które mogą przygotować:
• strategię działań marketingowych, promocyjnych
• kompleksowo poprowadzić działania reklamowe, kampanię reklamową
• wyręczyć w prowadzeniu strony firmowej, fanpaga, pozycjonowaniu
• projekty graficzne od wizytówek, po reklamy prasowe, banery itd.
Usługa outsourcingu to dobry pomysł dla małych i średnich firm. Korzyści jest wiele, dzięki outsourcingowi marketingu zyskujemy:
• elastyczne, indywidualne podejście – obiektywizm oraz krytyczne spojrzenie pomoże w realizacji zadań
• efektywność – dobieranie najskuteczniejszych działań marketingowych
• oszczędność pieniędzy, optymalne wykorzystanie budżetu
• czas – kompleksowe działanie pozwala na realizacje zadań od A do Z, to firma szuka podwykonawców oraz ma swoich specjalistów do spraw marketingu, grafiki, pozycjonowania, prowadzenia stron firmowych, copywriterów
• wsparcie pracownika lub działu marketingu w firmie
Coraz więcej firm sektora B2B wykorzystuje outsourcing. Jest to popularny i bardzo skuteczny sposób na promocję i reklamę swojej firmy.
Zobacz też: Jak stworzyć radiowy spot reklamowy.