Jak nauczyć się Google Analitycs?

Jak nauczyć się Google AnalitycsJak nauczyć się Google Analitycs - narzędzia dla marketerów i analityków sprzedaży? To często zadawane pytanie.

Jako przedsiębiorcy czy twórcy podejmujemy w sieci wiele działań marketingowych. Zakładamy, że w ten sposób uda nam się dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów. Czy tak jest w istocie? Aby to zweryfikować – musimy mieć odpowiednie narzędzia i odrobinę wiedzy. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi analitycznych jest Google Analytics. Podpowiadamy, jak nauczyć się Google Analitycs i korzystać z możliwości, jakie daje.

Jak nauczyć się Google Analitycs – książki i e-booki o Google Analytics

Aby korzystanie z Google Analytics rzeczywiście miało sens i przyniosło pożądane rezultaty – musisz wiedzieć, jak z niego korzystać. Na szczęście w sieci znajdziesz sporą dawkę wiedzy. Nie warto jednak błądzić po omacku i przedzierać się przez strony internetowe. Najlepiej sięgnąć do rzetelnych źródeł, w których znajdziesz skondensowaną wiedzę.

Jak nauczyć się Google Analitycs

Jak nauczyć się Google Analitycs – narzędzia dla marketerów i analityków sprzedaży? To często zadawane pytanie.

Oto kilka przykładowych ebooków, które są niezbędne do nauki:

„Google Analytics. Integracja i analiza danych”

Ebook GA zawiera materiał, przeznaczony dla osób, które raczkują w tym temacie. Znajdziesz tam solidne fundamenty wiedzy i przydatne umiejętności. Poradzisz sobie z przyswojeniem informacji, nawet jeżeli nie miałeś dotąd styczności z tym narzędziem.

„Google Analytics w biznesie. Poradnik dla zaawansowanych”

Z kolei zaawansowani użytkownicy znajdą coś dla siebie w ebooku, poszerzającym wiedzę. Podstawowe zagadnienia to za mało, aby skutecznie docierać do grupy docelowej i dostosować treści do potrzeb i zainteresowań klientów. Musisz nauczyć się analizować dane i dopasowywać do nich ofertę.

„Google Analytics. Understanding visitors be havior”

Jeżeli posługujesz się językiem angielskim – koniecznie sięgaj po anglojęzyczne publikacje. Ta książka to swoiste kompendium wiedzy, które pozwoli usystematyzować wiadomości. Ponadto zawiera wiele szczegółów, które mogą okazać się nowe nawet dla wytrawnych analityków.

Dlaczego warto poszerzać wiedzę na temat Google Analytics?

Google Analytics to potężne narzędzie, służące do analizowania danych, które klienci dostarczają podczas korzystania z wyszukiwarki Google Search. Jest to narzędzie, które pozwala obserwować ruch na twojej stronie internetowej i przeanalizować zachowania odbiorców.

Dane umożliwiają wdrożenie skutecznych działań, które zwiększą poziom konwersji. Ponadto pozwalają na podejmowanie trafnych decyzji w zakresie działań marketingowych (na przykład, na jakim kanale marketingowym się skupić, jak zoptymalizować stronę internetową pod kątem SEO itd.).

Wiedza na temat działania i obsługi Google Analytics jest niezwykle przydatna w biznesie. Każdy przedsiębiorca i twórca powinien być zaznajomiony z tym narzędziem. Stwarza to również wiele możliwości, jeśli chodzi o wybór ścieżki rozwoju zawodowego. Umiejętności analityczne są bardzo cenione na rynku pracy.

Naucz się obsługi GA i zdobądź certyfikaty specjalności AdWords i Analytics

Kiedy już przyswoisz wiedzę i nauczysz się obsługiwać narzędzie Google Analytics – koniecznie postaraj się o zdobycie certyfikatu. W tym celu należy się zalogować na platformie skillshop. Następnie trzeba kliknąć: Kwalifikacja indywidualna Google Analytics.

Podstawą uzyskania certyfikatu jest egzamin, składający się z 70 pytań. Egzamin trwa 90 minut i jest ważny przez dwanaście miesięcy. Wynika to z nieustannych zmian, jakie zachodzą w Internecie.

Umiejętności analityczne trzeba zatem ciągle szlifować i dostosowywać je do zmieniającej się rzeczywistości. Oczywiście egzamin można powtarzać każdego roku. Aby zdać i otrzymać certyfikat należy mieć minimum 80% poprawnych odpowiedzi.

 

Zobacz: BLOG

Artykuł może zawierać linki do stron i treści od Partnerów, Sponsorów dzięki którym portal jest bezpłatny.

marketing internetowy
Call Now Button