Kiedy warto skorzystać z usług telemarketingowych CALL CENTER

Usługi call center .Usługi call ceneter tzw. telemarketing jest wciąż stosowany w biznesie.

Z roku na rok firmy call center odnotowują wzrosty popularności. Na sukcesy składa się głównie wysoki poziom wyspecjalizowania przedsiębiorstw zewnętrznych tego typu w swoim zakresie działalności. W połączeniu z różnymi innowacjami, a także stosowanymi narzędziami, korzystanie z takiej usługi pozwala na zoptymalizowanie kosztów pracy, jak również poprawę jej jakości. Jeżeli interesuje Cię temat usługi call center i zastanawiasz się nad rozpoczęciem współpracy z usługodawcami telemarketingowymi, przeczytaj ten poradnik, a dowiesz się z niego wielu ciekawych rzeczy!

Dla kogo przeznaczone są zewnętrzne usługi call center

Usługi call center

Dobry zestaw głośnomówiący wyróżnia profesjonalne firmy call center.

W Polsce z zewnętrznych usług call center korzystają obecnie firmy z każdej branży. Szczególnie są to przedsiębiorstwa z zakresu:

  • bankowości,
  • ubezpieczeń,
  • handlu,
  • instytutów badawczych,
  • spedycji,
  • logistyki,
  • telekomunikacji,
  • turystyki.

Oczywiście to nie wszystko, gdyż wiele innych przedsiębiorstw również korzysta z usług telemarketingowych. Call Center cieszy się dużą popularnością z uwagi na zakres czynności świadczonych przez firmy, które działają według niniejszego sektora.

Potencjalne płaszczyzny współpracy obejmują m.in.:

  1. Zdobywanie nowych klientów – zdecydowanie jest to jedna z najbardziej powszechnych usług telemarketingowych. Usługa ta skupia się na pozyskiwaniu nowych klientów oraz zamówień dla firm. Głównymi zadaniami telemarketerów w tym przypadku jest przekazywanie informacji klientom odnośnie zalet korzystania z reklamowanego produktu, lub korzystania z danego rodzaju usług.
  2. Prowadzenie infolinii – chodzi o całościową lub częściową obsługę telefoniczną klientów, w zależności od preferencji zleceniodawcy. Jeżeli do czynienia mamy z wyspecjalizowanym konsultantem w danej dziedzinie, bez wahania może podjąć się on najróżniejszych zadań. Począwszy od udzielania podstawowej pomocy w ramach procesu zakupowego, aż po wsparcie techniczne na poziomie profesjonalnym. Infolinia zazwyczaj działa w określonych godzinach, chociaż czasami zdarza się, że działa nawet całodobowo.
  3. Utrzymywanie klientów – wiele branż działających na Polskim rynku stawia nie tylko na pozyskiwaniu nowych klientów, ale także na utrzymywaniu obecnych. W tym przypadku konsultanci opierają się głównie na pielęgnowaniu relacji z obecnymi klientami. Wszystko po to, aby klient był zadowolony ze współpracy.
  4. Pozyskiwanie wartościowych kontaktów – usługa ta ciągle zyskuje na popularności i opiera się na generowaniu bazy odbiorców, którzy potencjalnie mogą być zainteresowani współpracą z daną firmą.
  5. Badanie rynku – chodzi tutaj o sondaże, lub ankiety. Ponadto konsultanci pozyskują indywidualne opinie klientów na temat produktów lub usług.

Wyżej wymienione przypadki obejmują formę współpracy konwencjonalnej. Wiele firm telemarketingowych oferuje również bardziej niekonwencjonalne rozwiązania, które często dostosowywane są do potrzeb danego klienta.

Okazuje się, że bez względu na to, jakich usług call center potrzebujemy, nie będziemy mieli większego problemu ze znalezieniem odpowiedniego partnera biznesowego.

Korzyści, które niesie za sobą telemarketing

Jeżeli firma znajdzie odpowiedniego partnera call center, współpraca może przynieść wiele oczekiwanych korzyści. Przedsiębiorstwa, które są wyspecjalizowane w ramach tego obszaru rynku, prawie zawsze przewyższają swoją efektywnością pracy klasyczne biura wewnętrzne.

Poniżej znajduje się lista korzyści, które niesie za sobą współpraca z call center.

Wyspecjalizowanie

Firmy, które swoją działalność skupiają wyłącznie w obrębie świadczenia usług telemarketingowych, często są lepiej wyspecjalizowane w procesach, które stosuje się w danej branży.

Wszyscy konsultanci muszą przejść odpowiednie przeszkolenie, ponadto codziennie wykonują setki telefonów, dzięki czemu codzienny trening przybliża ich coraz bardziej do perfekcji wykonywanych przez nich działań.

Koszty usługi call center

Chodzi konkretnie o optymalizację kosztów. Jest to jeden z podstawowych atutów współpracy z call center. Przedsiębiorstwo ogólnie ponosi tylko koszty związane z usługami telemarketingowymi, nie ma kosztów związanych z np. wynajmem przestrzeni biurowej, zakupu sprzętu, czy odpowiedniego przeszkolenia pracowników.

Oprogramowanie call center

Wiele ceniących się na rynku polskim firm call center nie korzysta już z szablonowych rozwiązań, które dedykowane są do ogólnych potrzeb.

Obecnie stawia się na indywidualne i silnie spersonalizowane oprogramowania, które w razie potrzeby bez trudu można dopasować do wykonywanego zakresu działań i obsługi danego rodzaju branży.

Bezpieczeństwo pod kątem danych

Firmy telemarketingowe stawiają na najwyższe formy ochrony danych. Jest tak z uwagi na to, że często współpracują z firmami administrującymi, czyli zajmującymi się tzw. „wrażliwymi danymi osobowymi”.

Niezawodność usługi call center

Wiele firm, prowadzących swoją działalność na dużą skalę, posiadających wielu odbiorców swoich produktów jak i usług, może czasami doświadczyć różnych sytuacji kryzysowych i problem z odpowiedzią na telefony.

Jeżeli firma nie korzysta z usług call center, takie sytuacje mogą okazać się niezwykle problematyczne. Obsługa telemarketingowa rozwiązuje takie sytuacje dzięki doświadczonemu personelowi. Pamiętajmy, że doświadczony i odpowiednio przeszkolony personel call center może poradzić sobie w zasadzie w każdej sytuacji kryzysowej.

Wykorzystanie potencjału personelu

Plusem korzystania z usług telemarketingowych jest brak konieczności absorbowania pracowników posiadających wysokie kwalifikacje w zadania proste, z którymi może sobie poradzić osoba odpowiednio przeszkolona.

Podwykonawca call center jest w stanie przejąć większość zadań, które bazują na kontakcie telefonicznym z klientem, jak również może zapewnić nawet całodobową dostępność.

Podsumowanie

Okazuje się, że warto korzystać z usług telemarketingowych. Firmy oferujące tego typu usługi będą w stanie zdecydowanie usprawnić pracę, jak również wspomóc w kryzysie. Istnieje wiele usługodawców oferujących profesjonalne usługi telemarketingowe dla firm. Warto zastanowić się nad skorzystaniem z ich usług. Wiele ofert można znaleźć w sieci.

 

Zobacz: BLOG

Artykuł może zawierać linki do stron i treści od Partnerów, dzięki którym portal jest bezpłatny.

marketing internetowy
Call Now Button