Co powinien zawierać dobry film reklamowy? Jak wygląda proces tworzenia filmu promocyjnego?

Filmy reklamoweFilmy reklamowe to jedna z wielu możliwości dotarcia do Klienta.

Filmy reklamowe zyskują z roku na rok i stają się podstawową formą działań marketingowych nastawionych na zwiększenie zainteresowania konsumentów danym towarem lub usługą. Film reklamowy w stosunku do zdjęć cechuje się wysoką dynamiką oraz możliwością przystępnego przekazania wielu informacji w krótkim czasie. Kluczem do sukcesu jest jednak jego jakość, która powinna odpowiadać oczekiwaniom współczesnych odbiorców przed telewizorami i w internecie. A te są wysokie. Jak je spełnić? Odpowiadamy!

Krótkie filmy reklamowe – do czego służą i jaki mają cel biznesowy?

Spoty reklamowe, niezależnie od ich długości czy przekazu, mają tak naprawdę kilka funkcji, które potrafią zupełnie zmienić rentowność danego przedsiębiorstwa oraz zwiększyć zainteresowanie klientów jego usługami lub towarem. Nie jest to dzieło przypadku.

Filmy reklamowe

Filmy reklamowe to jedna z wielu możliwości dotarcia do Klienta.

Właściciele firm wykorzystujący w swoich działaniach marketingowych najwyższej klasy produkcje filmowe, notują wielokrotnie większe zaangażowanie wśród klientów niż marki, które stawiają na zupełnie inne rodzaje mediów, w tym zdjęcia, prezentacje czy różnego typu slajdy. Klienci zakładają, że w filmie znajdzie się wiele istotnych informacji, które mogą okazać się dla nich bardzo przydatne i znajdą wśród nich odpowiedzi na nurtujące pytania. Film jest angażujący, emocjonalny, klienci się na nim skupiają i z reguły dość dobrze zapamiętują ich treść czy przekaz. Każdy rodzaj filmu reklamowego jest zatem wysoce skuteczny i stanowi lepszą inwestycję niż zdjęcie, a w niektórych kręgach, np. artystycznych, niż tekst. Klienci doceniają:

  • Wysoką jakość – filmy wizerunkowe powinny się cechować przede wszystkim jak najwyższą jakością materiału. Współcześni internauci są przyzwyczajeni do produkcji światowej klasy, dlatego warto starać się spełnić ich oczekiwania w tym zakresie.
  • Interesujący przekaz reklamowy – warto, aby wszystkie filmy reklamowe był pełne istotnych informacji i merytorycznych treści, które mogą pomóc klientowi w podjęciu dobrej dla niego decyzji.
  • Większe zaangażowanie reklamodawcy – internauci, którzy widzą zaangażowanie przedsiębiorcy oraz jego profesjonalizm i chęć dążenia do doskonałości znacznie lepiej oceniają jego ofertę.

Produkcja filmów reklamowych rozpoczyna się w chwili zbierania materiałów

Na ostateczny efekt wysoce zaawansowanego technicznie spotu reklamowego wpływa mnóstwo czynników. Część z nich można uznać za dość oczywiste, część jednak wymaga od realizatora ogromnej wiedzy praktycznej i teoretycznej, wieloletniego doświadczenia oraz dotychczasowych działań zakończonych pełnym sukcesem. Zatem co ma wpływ na rezultat i osiągnięcie sukcesu? Poniżej znajdziesz całą listę czynników.

  • Jakość materiałów źródłowych i obróbki – nic tak nie wpływa na rezultat, jak jakość materiału źródłowego, czyli w tym przypadku rozdzielczość nagrań, ich szczegółowość, oświetlenie, sceneria i wszystkie inne parametry techniczne. Pozytywnie oceniane są wyłącznie takie filmy.
  • Odpowiednie emocje przekazywane w krótkim materiale – dobry scenariusz z oryginalnym pomysłem. Warto, aby film zawierał wszystkie istotne dla klienta emocje, którymi można kształtować jego uczucia. Dla przykładu filmy instruktażowe powinny cechować się profesjonalizmem i prostym przekazywaniem informacji, podczas gdy materiały przeznaczone dla dzieci powinny ukazywać rodzicielską miłość lub kochających opiekunów.
  • Przekazywanie faktów – wielu początkujących amatorów nagrywania własnych produkcji stara się podchodzić do nich przesadnie emocjonalnie, zapominając o tym, co z reguły klientów interesuje najbardziej – o faktach. Emocje są istotne, lecz równie ważne są także informacje, które mogą uzmysłowić osobie oglądającej daną produkcję, jak dobrym pomysłem będzie zakup danego urządzenia lub usługi.

Projekt filmu reklamowego – wykonać go samodzielnie czy powierzyć profesjonalistom?

Przygotowywanie materiałów reklamowych, które mają w ostatecznym rezultacie przyciągnąć klientów swoją estetyką i przekazem, jest niezwykle trudne, skomplikowane i czasochłonne. Doskonale wie o tym większość przedsiębiorców, którzy choćby raz w swojej karierze skorzystali z usług profesjonalisty. Zmiennych, mogących wpłynąć w jakimkolwiek stopniu na efekt jest wiele, przez co samodzielne przygotowanie dobrej jakości filmu od podstaw jest niemożliwe bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia. A już z całą pewnością w przypadku, gdy chcesz, aby Twój materiał przekazywał jak najwięcej informacji w jak najbardziej atrakcyjny sposób dla widza.

Profesjonaliści samodzielnie wyselekcjonują sceny, uporządkują proces postprodukcji, przeprowadzą proces koloryzacji oraz udźwiękowienia. Nie można także pominąć scenariusza, który powinien przyciągnąć klienta, zatrzymać go na dłużej, a przy tym także informować o wybranej firmie lub usłudze, lecz w nienachalny i zrównoważony sposób. Przygotowanie treści samodzielnie łączyłoby się zatem z wieloletnią nauką, zgłębianiem wiedzy na temat obróbki materiałów audio i wideo, a nawet z uzyskaniem licencji na wydajne i efektywne programy komputerowe, generujące efekty pracy najwyższej jakości.

Kilka słów na koniec

Filmy reklamowe, jak sama nazwa wskazuje, służą do zwiększenia rozpoznawalności Twojego przedsiębiorstwa lub osoby poprzez wzrost zaangażowania odbiorców, potencjalnych klientów. Ich produkcja to nie lada wyzwanie, które powinno być dopracowane od A do Z. Nawet z pozoru drobne szczegóły mają ogromne znaczenie, dlatego każdy etap realizacji jest równie ważny.

Wszystkie filmy reklamowe, niezależnie od ich rodzaju, powinny charakteryzować się przede wszystkim oryginalnym pomysłem, który zostanie zapamiętany. Spójność z wybranym rodzajem działalności jest także ważna, aczkolwiek nieszablonowe rozwiązania bardziej przykuwają oko . Liczy się sposób przekazania faktów, emocje zamknięte w filmie, jakość materiału źródłowego, a także sama obróbka filmu reklamowego. Wszystkie te aspekty powinny odpowiadać grupie docelowej. Ze względu na tak wiele wytycznych zdecydowanie warto powierzyć to zadanie specjalistom z branży, którzy zajmą się produkcją od początku do końca, dzięki czemu efekt z pewnością spełni wszelkie oczekiwania i potrzeby każdego przedsiębiorcy.

Partnerem artykułu jest ostro-video.pl

 

Zobacz: BLOG

Artykuł może zawierać linki do stron i treści od Partnerów, Sponsorów dzięki którym portal jest bezpłatny.

marketing internetowy
Call Now Button