Jaka jest rola algorytmów wyszukiwarek?

Algorytm Google w wyszukiwarce

Można powiedzieć, że Google to rodzaj współczesnej książki telefonicznej. Znajdują się w niej jednak nie tysiące, ale miliony adresów, spośród których możesz wybrać ten, który jest Ci aktualnie potrzebny. W tak ogromnej bazie trudno byłoby Ci jednak ręcznie wyszukać niezbędne informacje. Załóżmy, że potrzebujesz adresu dobrego fryzjera męskiego. Salonów, które spełniają to kryterium, jest mnóstwo, więc gdyby Google podało Ci w losowej kolejności wszystkie adresy w Polsce, a może i na świecie, które odpowiadają na to zapytanie, szybko zrezygnowałbyś pewnie z próby odnalezienia wśród nich takiego, który znajduje się na tyle blisko, że mógłbyś umówić się u niego na wizytę. Z pomocą przychodzi algorytm Google.

Algorytmy wyszukiwarek – nawigacja w internetowym chaosie

W tej współczesnej “książce adresowej” nie musisz jednak samodzielnie przeszukiwać setek stron, by znaleźć to, czego szukasz – po to właśnie są algorytmy wyszukiwarki. Pełnią one funkcję czegoś w rodzaju automatycznej nawigacji czy wręcz Twojego osobistego asystenta. Dzięki nim, gdy wpiszesz w wyszukiwarkę hasło “dobry fryzjer męski”, na swojej liście w pierwszej kolejności zobaczysz strony salonów z Twojej okolicy, a nie na przykład z Chicago. To im zawdzięczasz też to, że Google przedstawi Ci najlepsze strony fryzjerów z Twojego regionu – takie, które dostarczą Ci wszystkich niezbędnych informacji, będą intuicyjne w obsłudze i szybko się załadują. Najprościej mówiąc, algorytmy są więc po to, żeby użytkownik był zadowolony z działania wyszukiwarki. 

Algorytm Google

Algorytmy mogą mieć jednak jeszcze inną funkcję, która będzie dla Ciebie przydatna. To dzięki nim budujesz wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Jeśli klient nie potrzebuje akurat konkretnej oferty, tylko szuka informacji, Google kieruje go do najlepszych dla niego artykułów poradnikowych. Jeśli szukając odpowiedzi, internauta zobaczy Twoją stronę w Top10 wyników, uzna, że Twoja firma należy do najlepszych w branży i jest godna zaufania. Gdy dodatkowo znajdzie jeszcze na niej informacje, które mu pomogą, znacząco wzrasta szansa, że zdecyduje się skorzystać z Twoich usług – teraz lub w przyszłości. Pozycjonowanie pomaga więc także w budowaniu prestiżu marki i kreowaniu jej wizerunku. Dlatego często jednym z działań pozycjonera jest założenie bloga firmowego. To dzięki niemu klient zyskuje zaufanie do firmy i przechodzi do podstron ofertowych. Content tam umieszczany pozwala też w nienachalny sposób reklamować Twoje usługi i zapoznawać odbiorcę z ofertą marki. W ten sposób docierasz do użytkowników na różnych etapach lejka zakupowego – nie tylko tych, którzy już chcą nabyć produkt/zapłacić za usługę, ale również tych, którzy dopiero zainteresowali się taką możliwością.   

Tak naprawdę algorytmy nie powstały więc po to, żeby utrudnić Ci funkcjonowanie w Internecie. Wręcz przeciwnie – mogą znacząco pomóc w rozwoju marki. Kluczem jest jednak nie próbować obejść ich wymagań, tylko się do nich dostosować. Wtedy z groźnego, nieznanego niebezpieczeństwa przemieniają się w cennego sojusznika w walce o nowych klientów.

marketing internetowy
Call Now Button