Radiowy spot reklamowy – jak go przygotować?

Radiowy spot reklamowyRadiowy spot reklamowy jest popularną formą reklamy wspierającej.

Marketing internetowy jest rozległą gałęzią reklamy. Internet oferuje wiele różnych kanałów, którymi można skutecznie dotrzeć do potencjalnych odbiorców. Nie warto jednak zapominać o potędze mediów masowych – telewizji czy radiu. W poniższym artykule skupimy się na tym drugim sposobie reklamy. Opowiemy, jak stworzyć idealny radiowy spot reklamowy.

Radiowy spot reklamowy – od czego zacząć przygotowanie kampanii reklamowej?

Wszelkiego rodzaju kampanie reklamowe muszą być rzetelnie przygotowane (i poprzedzone dokładną analizą rynkową). Ważnym aspektem jest stworzenie reklamy, ale także wyemitowanie jej w odpowiednich mediach masowych. Przygotowaniem kampanii zajmuje się agencja reklamowa (dba między innymi o content marketing, scenariusze reklam, realizację spotów itp.).

W czym pomaga agencja mediowa?

W kwestii emisji reklamy pomaga natomiast agencja mediowa. Jest to firma, która świadczy usługi z zakresu emisji kampanii reklamowych (planowania i zakupu mediów), a także bada i analizuje skuteczność reklam w mediach. Ponadto domy mediowe służą szeroko pojętym doradztwem i są w stanie wesprzeć klienta na każdym etapie przygotowania strategii mediowej (która jest częścią strategii marketingowej).

Radiowy spot reklamowy

Radiowy spot reklamowy jest popularną formą reklamy wspierającej.

Przede wszystkim zaś agencje mediowe mają kompetencje i narzędzia, które pozwalają na dobranie odpowiednich mediów. Agencja mediowa współpracuje z różnymi rodzajami mediów: z telewizją, radiem, prasą oraz Internetem. Dodatkowo zadba także o reklamę outdoor. Większość agencji należy do międzynarodowych grup reklamowych, natomiast na rynku istnieją także niesieciowe domy mediowe. Jak zatem widać – zakres usług i możliwości jest spory.

Przygotuj brief

Bardzo ważnym elementem przygotowania skutecznej kampanii marketingowej i mediowej jest brief. To zbiór wszystkich najistotniejszych informacji (takich jak: informacje na temat produktu, cele marketingowe kampanii, informacje o konkurencji na rynku, określenie grupy docelowej, preferowane komunikaty kierowane do odbiorców, budżet na reklamę itp.). Na początku współpracy warto rzetelnie wypełnić taki brief, by dom mediowy mógł przygotować odpowiednią strategię.

Skuteczna kampania radiowa – jak ją przygotować?

Radio daje wiele możliwości. Za jego pośrednictwem można wyemitować reklamę na skalę ogólnokrajową, ale także lokalnie. Reklama pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Warto także nadmienić, że produkcja spotu radiowego jest zdecydowanie tańsza niż reklama telewizyjna.

Przygotowując się do wyemitowania reklamy radiowej, warto zwrócić uwagę przede wszystkim na słuchalność pasm. Nietrudno się domyślić, że najlepiej emitować reklamę w czasie najwyższej słuchalności. Badania pokazują, że jest okres pomiędzy godziną 07:00 a 09:30, czyli czas dojazdów do pracy. Trzeba także przeanalizować, jaka będzie odpowiednia długość spotu. W Polsce optymalna długość reklamy radiowej to 30 sekund.

Bardzo ważnym elementem spotu jest oczywiście lektor. Pamiętaj bowiem, że głos to jedyne, co dociera do słuchacza za pośrednictwem radia. Należy zatem wybrać dobrego lektora. Jeżeli masz na to budżet – możesz zdecydować się na osobę medialną (aktora czy celebrytę). Wszelkie pomysły warto skonsultować z agencją mediową, która z pewnością podsunie sprawdzone rozwiązania.

 

Zobacz: BLOG

Artykuł może zawierać linki do stron i treści od Partnerów, Sponsorów dzięki którym portal jest bezpłatny.

marketing internetowy
Call Now Button