Remarketing umożliwia nawiązanie kontaktu z użytkownikami Twojej strony, którzy odwiedzili ją, ale nie dokonali żadnej akcji bądź nie dokończyli czynności, czyli wypełnili koszyk produktami, ale nie sfinalizowali transakcji. Jakie są opcje i zalety remarketingu AdWords?
Jak działa remarketing Google Ads?
Wyobraź sobie, że mama 5-latka stojąca w kolejce w markecie odwiedziła Twój sklep internetowy, aby szybko sprawdzić cenę fotelika samochodowego dla dziecka, ale opuściła stronę, kiedy musiała wypakować zakupy na taśmę. Po powrocie do domu potencjalna klientka zapomniała o Twojej ofercie. Transakcja przepadła? Niekoniecznie! Dzięki remarketingowi Google Ads możesz przypomnieć się klientce i skłonić ją do zakupu oglądanego fotelika. Kampania remarketingowa umożliwia strategiczne wyświetlanie reklam sklepu określonym grupom odbiorców, kiedy korzystają z wyszukiwarki Google lub witryn partnerskich Google.
Aby remarketing AdWords był skuteczny, warto skorzystać z pomocy specjalisty, ograniczając ryzyko płacenia za ruch niskiej jakości, czyli taki, który charakteryzuje się wysokim współczynnikiem odrzuceń bądź krótkim czasem przebywania na stronie. Wiele sklepów internetowych przeprowadziło udane kampanie marketingowe z AdCookie, które pozwoliły na zwiększenie zysków i zbudowanie świadomości marki wśród wybranej grupy odbiorców.
Jakie zalety ma remarketing AdWords i kiedy możesz go wykorzystać?
Kluczową zaletą prowadzenia kampanii remarketingowej jest możliwość domykania konwersji. Ponadto listy remarketingowe umożliwiają dotarcie z ofertami promocyjnymi do odbiorców, którzy w przeszłości wyrazili zainteresowanie Twoją ofertą, ale np. nie dokończyli wypełniać formularza zgłoszeniowego lub nie sfinalizowali zakupu mimo wypełnienia koszyka. Ponadto wyświetlanie reklam śledzących buduje świadomość marki i może generować niższy koszt w porównaniu do stawek za standardowe reklamy tekstowe.
Dzięki kampanii remarketingowi możesz m.in.:
- wyświetlać reklamy osobie, która ponownie poszukuje usług lub produktów, więc może być bardziej skłonna do zakupu niż kiedy odwiedziła Twoją stronę – w historii z fotelikiem samochodowym mama dziecka mogłaby szukać produktu danej marki lub z określoną funkcją,
- zachęcać użytkownika, który porzucił koszyk, do sfinalizowania transakcji – w reklamie skłaniającej do zakupu fotelika samochodowego możesz uwzględnić unikalny kod rabatowy, który zmniejszy całkowitą kwotę zamówienia lub wyzeruje koszt przesyłki, który mógł być jednym z powodów rezygnacji,
- proponować zakup produktów ulepszających użytkowanie zamówionego wcześniej – klientki, które zakupiły fotelik dziecięcy, mogą być zainteresowane zamówieniem innych akcesoriów z Twojego sklepu, np. maty pod fotelik, pokrowca ochronnego. W takiej sytuacji warto zaoferować darmową wysyłkę, aby klientka nie zrezygnowała z dodatkowego zakupu w obawie przed mnożeniem kosztów dostawy.