Kampania AdWords może dawać bardzo satysfakcjonujące wyniki. Jeżeli widzisz, że sprzedaż się nie poprawiła, a zamierzony cel nie został osiągnięty, może jest coś, co robisz źle. Warto przeanalizować nawet podstawowe elementy kampanii. Na co zwrócić szczególną uwagę?
Brak połączenia Google Analytics z Adwords
Jednym z podstawowych błędów jest brak połączenia Google Analytics z usługa Adwords. Pomimo, że w samym panelu Adwords możemy zobaczyć większość danych, to dopiero podłączenie do narzędzia analitycznego da nam szerszy obraz całej kampanii. Możemy wyłuskać takie dane, jak: porównanie na tle innych kanałów (organic, kampanie email, social media, YT), czas spędzony na stronie, współczynnik odrzuceń, konwersje i nałożyć wiele innych wymiarów i segmentów, które dadzą nam dokładny obraz sytuacji. Jak to zrobić? Zaloguj sie w GA, a następnie do administracji i przejdź do „łączenie z Adwords”, następnie wybierz ID konta, w którym masz kampanię.
Słowa kluczowe – zbyt ogólne i źle dopasowane
W kampanii PPC kierowaną na wyszukiwarkę, jednym z najważniejszych czynników są słowa kluczowe. Zastanów się, czy czasami nie masz zbyt ogólnych słów, np. kosmetyczka – to zbyt ogólne słowo, które może przyciągnąć klienta z Warszawy, w momencie, gdy zakład jest w Poznaniu, co raczej nie ma większego sensu. Warto zwracać uwagę frazy, aby jak najlepiej dopasować je i ściągnąć użytkownika na nasza stronę. Pamiętaj, że możesz tez użyć różnych dopasowań słów:
- przybliżone – jest to domyślne ustawienie, które dopasuje Ci do słowo do różnych kombinacji słów oraz synonimów, liczby mnogiej, błędów, a także zbliżonych odmian
- do wyrażenia – to dopasowanie jest bardziej ścisłe. Powoduje wyświetlenie reklamy, po wpisaniu interesującego nas słowa, ale także w jego odmianie i w przypadku, kiedy występuję coś po nim lub przed nim – np. na keyword: „kosmetyczka Poznań” , reklama powinna pojawiać się na: tania kosmetyczka Poznań
- ściśle – bardzo wąski typ dopasowania. Reklama pojawia się tylko na dane słowo kluczowe
- wykluczające – bardzo ważna opcja i warto od razu dodać takie zwroty ze znakiem minusa,jak: „-złe opinie”, „-za darmo” (jeżeli nie mamy takich usług) i inne, które nie są związane z naszym biznesem.
Brak stosowania rozszerzeń
Jest to bardzo praktyczny element kampanii, ponieważ potrafi nam rozszerzyć wielkość reklamy, przez co będzie widoczna w wyszukiwarce. Jakie rozszerzenia można dodać? Jest ich kilka:
- rozszerzenia linków do podstron
- rozszerzenie lokalizacji
- rozszerzenia połączeń
- rozszerzenia opinii
- rozszerzenie informacji w witrynie
Każde z nich warto stosować, ponieważ daje nam możliwość lepszego dotarcia do klientów oraz często takie reklamy wyświetlają się wysoko.