Pozycjonowanie lokalne stron szansą dla małych firm w trudnych czasach

Pozycjonowanie lokalne Poznań

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne, to termin, którym określamy wszelkie działania (reklamowe oraz techniczne) mające na celu uzyskanie jak najwyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. W przypadku local SEO będzie to strategia nastawiona na wzrost widoczności dotyczący wyników dopasowanych lokalizacji użytkownika lub do konkretnej frazy zawierającej na przykład nazwę miejscowości czy dzielnicy.

Wysokie pozycje dla wyników lokalnych zdecydowanie najbardziej wartościowe będą dla wszystkich firm i specjalistów nastawionych na pozyskiwanie klientów w bezpośredniej okolicy. O ile sklep internetowy może reklamować się w całej Polsce, to fryzjer, mechanik czy lekarz szuka klientów znajdujących się niedaleko swojego lokalu. Mający świetne opinie niedrogi warsztat samochodowy, zupełnie się nie przyda, gdy będzie oddalony o setki kilometrów.

Wzrost znaczenia wyników lokalnych w algorytmach Google

Pozycjonowanie stron PoznańAlgorytmy, które odpowiadają za układanie rankingu stron oraz wyświetlanie ich w odpowiedniej kolejności po wpisaniu konkretnej frazy, nieustannie się zmieniają. To wymaga ciągłego dostosowywania metod pozycjonowania i trzymania ręki na pulsie. Jedną z największych zmian na przestrzeni ostatniego roku jest właśnie rosnące znaczenie pozycjonowania lokalnego oraz wysokiej jakości treści. Wyniki wyszukiwania dopasowywane są do lokalizacji użytkownika już od wielu lat, ale to od niedawna właśnie lokalne firmy wyświetlane są w pierwszej kolejności.

Ile kosztuje skuteczne pozycjonowanie lokalne

Na cenę pozycjonowania lokalnego wpływa wiele czynników. Należy mieć na uwadze to, że nie są to działania jednorazowe, a skuteczne SEO zawsze jest długotrwałym procesem. Jasne, pierwsze efekty widoczne są bardzo szybko, ale całość wymaga rzetelnej pracy przynajmniej przez kilka miesięcy. Co ważne, dobrze przeprowadzone pozycjonowanie lokalne ma przynosić efekty nawet po zakończeniu współpracy z agencją. To główna różnica, także pod względem kosztów, gdy porównamy SEO do reklam typu Google Ads czy Facebook Ads. Gdy kończy się budżet na reklamy, firma znika z wyników wyszukiwania – pozycjonowanie działa dokładnie odwrotnie.

Koszty pozycjonowania lokalnego powinny być ustalone na podstawie dokładnego audytu oraz przygotowanej długofalowej strategii. Duży wpływ będzie miała ilość oraz jakość konkurencyjnych firm, częstotliwość i rodzaje działań, popularność raz, a nawet wielkość miasta. Natomiast do wstępnej wyceny powinien wystarczyć adres strony internetowej oraz frazy, po wpisaniu których ma pojawiać się pozycjonowana firma.

Czy rozliczanie się na podstawie efektów to dobre rozwiązanie?

Część agencji SEO stara się przyciągnąć klientów pozornie atrakcyjnym modelem rozliczeń, polegającym na płaceniu tylko za osiągnięte efekty. Faktycznie z punktu widzenia klienta to uczciwe rozwiązanie, natomiast bardzo często przekłada się na niską jakość usługi. Model rozliczania za efekt „zachęca” agencje do korzystania ze wszelkich dostępnych metod mających zapewnić dostarczenie wyników w jak najkrótszym czasie. Niestety duża część tych działań przez Google uznawana jest za niedozwolone. To natomiast może powodować spadki pozycji poniżej tych z poziomu startowego, a w niektórych przypadkach nawet usunięcie strony z wyników wyszukiwania.

Jak wygląda pozycjonowanie lokalne prowadzone rzetelnie

Profesjonalne i rzetelne pozycjonowanie lokalne musi być poparte szczegółowym audytem, na podstawie którego agencja zaproponuje konkretne działania. Metody wykorzystywane do osiągnięcia wysokich pozycji lokalnych powinny być szyte na miarę i dostosowywane do wymagań konkretnego klienta, oraz samej branży.

Jednym z pierwszych kroków zawsze powinna być analiza strony oraz jej optymalizacja. Tak, SEO zaczyna się na samej witrynie klienta i to ona ma ogromny wpływ na wysokość pozycji w rankingach. Mówimy tu o dostosowaniu jej do wymogów algorytmów Google, ale także tworzeniu odpowiednich treści.

Wraz z rosnącą rolą pozycjonowania lokalnego, Google kładzie również coraz większy nacisk na rolę wiarygodności danej strony, wizerunek specjalisty w swojej branży, oraz same teksty. Warto także pamiętać o tym, że content marketing jest jednym z gorętszych trendów SEO ostatniego roku. Strategia tworzenia i dystrybuowania treści powinna być filarem dobrze zaprojektowanego pozycjonowania lokalnego.

Oczywiście jedną z najważniejszych cech rzetelnej współpracy z agencją SEO, będą także szczegółowe raporty dostarczane do klienta. To w nich powinny być zawarte wszelkie informacje o wykonanych działaniach i osiągniętych wynikach, a także sugestie, które pozwolą firmie wykorzystać pojawiające się dzięki SEO nowe możliwości.

Pozycjonujemy strony lokalnie od 2012 roku

Lokalne Pozycjonowanie Stron Poznań Agencja SEO Before After

Lokalne Pozycjonowanie Stron Poznań Agencja SEO Before After

Po czym poznać dobrą agencję SEO? Przede wszystkim po doświadczeniu oraz podejściu do klienta. BEFORE AFTER zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych już od 2012 roku, a każdego klienta traktujemy indywidualnie i nie proponujemy schematycznych uniwersalnych rozwiązań. Wszystkie projekty zaczynamy od dokładnego researchu i przeprowadzenia wywiadu, co pozwala nam dobrać szyte na miarę działania. Strategię dostosowujemy do wymagań klienta, specyfiki danej branży, konkurencji, a także dostępnego budżetu.

Napisz do nas lub zadzwoń – chętnie porozmawiamy o potrzebach Twojej firmy i zaproponujemy działania, które pozwolą nam razem osiągnąć solidne i długotrwałe wyniki.

 

marketing internetowy
Call Now Button