Jak prowadzić skuteczny e-mail marketing?

Jak prowadzić skuteczny e-mail marketing?

Wielu z nas e-mail marketing nie kojarzy się zbyt dobrze. Od razu widzimy przed sobą mnóstwo niechcianej poczty internetowej, czyli tak zwanego spamu. Jednak odpowiednio zaprojektowany i prowadzony mailing pozwala na uzyskanie odmiennego efektu – skutecznej promocji w internecie, która przekłada się na większe zyski firmy. Wobec tego, jak powinniśmy prowadzić skuteczny e-mail marketing?

E-mail marketing jest najstarszą formą reklamy internetowej, która pojawiła się w sumie tak szybko, jak możliwość wysyłania wiadomości e-mail. Dość szybko zyskała niezbyt dobrą opinię ze względu na wysyłanie dużych ilości niezamówionych wiadomości. Jednak nie oznacza to wcale, że prowadzenie reklamy z użyciem e-mail marketingu jest skazane na porażkę.

Czym jest skuteczny mailing?

Reklama internetowa w formie wiadomości e-mail przesyłanych do klientów może mieć najróżniejszy wygląd. Może być to prosta wiadomość jedynie z treścią, ale również może ona zawierać grafikę, a nawet elementy animowane. Dzisiaj najczęściej wysyła się właśnie kolorowe, atrakcyjnie wyglądające wiadomości. Jednak nawet najładniejsza wiadomość nie przyniesie efektu wtedy, gdy nie będzie zamówiona.

Tutaj dochodzimy od sedna, czyli tego, na czym polega skuteczna reklama internetowa w formie mailingu. Wiadomości powinny być zamówione przez odbiorcę, czyli powinien on wyrazić zgodę na ich otrzymywanie. Najlepsze efekty są zatem w stanie osiągnąć firmy i sklepy internetowe, które prowadzą własne newslettery i dzięki nim przesyłają odbiorcom aktualności, informacje o promocjach, wyprzedażach, kupony rabatowe. Można to zlecić w ramach outsourcingu marketingu.

Zmniejszoną skuteczność ma mailing, który polega na wysyłaniu wiadomości niezamówionych bezpośrednio. Dobrym przykładem są tutaj reklamy wysyłane przez operatorów poczty internetowej, które wprawdzie mogą być dopasowane do odbiorcy pod kątem jego zainteresowań (podajemy je zwykle przy rejestracji skrzynki pocztowej), ale czytane są rzadko.

Jak stworzyć skuteczny mailing?

Wobec tego wtedy, gdy chcemy prowadzić mailing, powinniśmy przede wszystkim pamiętać o tym, że zgromadzona przez nas baza odbiorców powinna być wartościowa i powinna obejmować osoby, które rzeczywiście byłyby zainteresowane tym, co do nich piszemy.

Druga ważna kwestia to wygląd wiadomości – powinny być atrakcyjne, urozmaicone, ale też nieprzeładowane informacjami. Wtedy będziemy mogli przyciągnąć uwagę odbiorcy i zachęcić go do kliknięcia w linki w mailingu. Oczywiście, pamiętajmy też o tym, że dla odbiorców ważne są promocje i obniżki cen, które można uzyskać dzięki mailingowi.

Mailing powinien być też przesyłany niezbyt często, ponieważ wtedy, gdy będzie przychodził codziennie czy co kilka dni, może być także uznany za spam.

Samemu czy z agencją reklamową?

Zasadniczo wiadomości e-mail dla odbiorców możemy przygotowywać samodzielnie, ale obecnie atrakcyjnym rozwiązaniem jest skorzystanie z programów do mailingu, które pozwalają na stworzenie atrakcyjnie wyglądającej wiadomości bez potrzeby posiadania specjalistycznej wiedzy.

Gdy jednak nie mamy czasu albo chcemy mieć pewność, że wiadomości będą dopracowane w najdrobniejszych detalach, aby osiągnęły zamierzony cel, skorzystajmy z pomocy agencji reklamowych. Usługi tego rodzaju oferuje również zaprzyjaźniona agencja OnlineGroup.pl, która ma w tej dziedzinie szerokie doświadczenie.