Facebook – idealna strategia dla marki, jak ustalić?

Facebooka ma większość firm, które zarówno działają online jak i offline. Obecnie nie wystarczy tylko regularne wstawianie postów. Facebook potrzebuje dokładnie przemyślanej strategii dotarcia do użytkownika oraz zaangażowania go. Jak zbudować zasięg oraz strategię marki w social media?

  1. Planuj i ustal cele

Strategia powinna wyznaczyć nam cele, które jesteśmy w stanie zrealizować przez to medium społecznościowe. Jeżeli ma być to sprzedaż – warto odpowiedzieć sobie na pytanie – jak to zrobić i czy ten kanał jest właściwy. Z całą pewnością na pomoc przychodzą nam na pomoc płatne reklamy Facebook Ads. Niezmiernie ważne jest także zaplanowanie komunikacji z fanami , samo wrzucanie oferty nic nie zdziała. Twoje cele mogą być różne:

  • wzbudzenie świadomości marki
  • zwiększona ilość zapytań o ofertę

Mierzenie tych dwóch parametrów nie jest takie łatwe. W przypadku zapytań sprawa jest prosta- ich ilość w określonym czasie będzie nam dawać wyraźny sygnał o skuteczności. Natomiast jak zmierzyć skuteczność oddziaływania marki na odbiorcę? Tutaj posłuż się względnymi przyrostami fanów, polubień i udostępnień.

  1. Odbiorcy – kim są Twoi fani?

Grupy docelowe swojego produktu bądź usługi możesz wyznaczyć za pomocą różnych parametrów – wiek, płeć, miejscowość. Lepiej jednak zebrać więcej danych. Zajrzyj do konkurencji, zobacz jacy ludzie lubią ich posty i udostępniają. W tym miejscu warto też sprawdzić, czy inne firmy stosują tzw. „lol content” – czyli śmieszne obrazki, filmy, czy stawiają na wysokiej jakości posty. Przyjrzyj też się raportom to da Ci odpowiedź, co działa. Dobrze byłoby tez skorzystać z Graph Search na Facebooku – pozwoli Ci lepiej zbadać profil Twojego użytkownika.

  1. Ustal content – zaangażuj swojego odbiorcę

Zaangażowany użytkownik jest bardziej skłonny do zakupu, odwiedzenia linka, czy pobrania oferty. Conent powinien być dopasowany do profilu Twojego użytkownika, czyli tego, co ustaliłeś wcześniej. Dobrze jest przyzwyczaić użytkowników do określonego typu np. grafiki z napisem oraz logiem. Ważne, żeby było to coś charakterystycznego oraz wyróżniającego Cie pośród konkurencji. Sam styl komunikacji powinien być także dopasowany do branży oraz wcześniej ustalonych celów. Pamiętaj, aby stosować CALL TO ACTION – czyli wezwanie do działania. Najlepiej sprawdzają się posty własnej produkcji – zdjęcia/video/treści.

Jeżeli poszukujesz dodatkowej wiedzy na temat płatnej reklamy na Facebooku, to sprawdź kurs Facebook Ads!

Całość swojej strategii możesz dopieścić płatnymi reklamami – optymalizacja ich to osobny i obszerny temat. Jeżeli szukasz strategii Facebooka dopasowanej do Twoich potrzeb – zobacz TUTAJ.

Fot.Bymkhmarketing

Strategia dla marki

marketing internetowy
Call Now Button