Reklama w Google we współpracy z agencją SEM

Reklama w Google we współpracy z agencją SEMReklama w Google we współpracy z agencją SEM to dobry wybór dla firm, które nie mają ekspertów w swoim teamie.

Google to największa i najbardziej znana na świecie wyszukiwarka internetowa. Posiadanie odpowiedniej, wysokiej pozycji w jej wynikach wyszukiwania to klucz do trafienia z ofertą do szerokiego grona potencjalnych klientów oraz skuteczną sprzedaż produktów i usług za pośrednictwem globalnej sieci. Reklama w Google? Najlepsze możliwości w zakresie marketingu internetowego dają obecnie działania SEM, które stanowią swoiste połączenie pozycjonowania (SEO) z płatnymi formami promocji firmy w Google (PPC).

Na czym polegają działania SEM? Dlaczego warto z nich korzystać?

SEM to skrót od angielskiego „Search Engine Marketing”, czyli marketingu w wyszukiwarce. Jest to szerokie pojęcie, które zasadniczo dzieli się na dwa filary. Pierwszy z nich stanowi SEO, czyli Search Engine Optimization, opierające się głównie na pozycjonowaniu. Ma ono na celu zwiększenie widoczności strony www w Google, poprzez podniesienie jej pozycji w Google. Drugi filar SEM stanowią natomiast płatne reklamy, tzw. PPC, czyli Pay Per Click. Są to głównie kampanie Google Ads, które dają natychmiastowy wynik – strona od razu wyświetla się na wysokiej pozycji w Google i utrzymuje swoją pozycję pod warunkiem regularnych płatności.

Reklama w Google we współpracy z agencją SEM

Reklama w Google we współpracy z agencją SEM to dobry wybór dla firm, które nie mają ekspertów w swoim teamie.

Połączenie działań SEM z PPC zapewnia najlepsze efekty marketingu w Google. Działania z zakresu SEO nie wymagają dodatkowych opłat dla Google, lecz aby mogły przynieść zadowalające rezultaty, muszą być prowadzone systematycznie i rozciągać się na długi okres czasu. Z kolei PPC daje szybkie efekty, co jednak wymaga pewnych, regularnie ponoszonych nakładów finansowych w celu ich utrzymania. Nic więc dziwnego, że większość firm decyduje się na wdrożenie w swojej strategii marketingowej działań SEM. Są one najczęściej realizowane we współpracy z zewnętrznym podmiotem, którymi są agencje SEM.

Google Ads i rola płatnej reklamy w marketingu internetowym

Agencje SEM specjalizują się zarówno w pozycjonowaniu, jak i w płatnych reklamach w Google. Spośród nich za najskuteczniejszą formę promocji działalności firmy w sieci uznaje się Google Ads. Dzięki niej można pozyskać wartościowy ruch na stronie oraz szybko dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów. O ogromnej roli Google Ads w marketingu online świadczy chociażby fakt, że obecnie korzysta z niego praktycznie każda licząca się marka na świecie. Google Ads pozwala na precyzyjne dotarcie do klienta w chwili, kiedy poszukuje on oferowanej przez firmę usługi lub produktu.

Agencje SEM, prowadząc swoje kampanie, dbają nie tylko o to, aby rozpoznawalność marki wzrosła, lecz także, aby zainwestowane w PPC środki zwróciły się jej wielokrotnie. Z tego powodu, firmy którym zależy na jak najlepszych efektach działań SEM, powinny powierzyć je doświadczonemu i wyspecjalizowanemu podmiotowi. Jak każde działania promocyjne, także reklama w Google wymaga bowiem opracowania odpowiedniej strategii, zaplanowania działań i ich wdrożenia, aby przyniosła oczekiwane rezultaty oraz zyski materialne na odpowiednim poziomie.

 

Zobacz: BLOG

Artykuł może zawierać linki do stron i treści od Partnerów, dzięki którym portal jest bezpłatny.

marketing internetowy
Call Now Button