Wady i zalety copywritingu

zawód copywriter

Jedną z dziedzin, które pozwalają na zarabianie przez Internet jest copwriting. Polega on na pisaniu tekstów o różnej tematyce na zlecenie. Zawód ten staje się coraz bardziej popularny i jest on sposobem nie tylko na dorobienie sobie, ale także na stałą pracę. W tym artykule przyjrzymy się wadom i zaletom copywritingu.

Copywriting

Pierwszą, niezaprzeczalną zaletą bycia copywriterem jest domowe biuro. Pracować możemy w zasadzie wszędzie, w tym przede wszystkim we własnym mieszkaniu. Nikomu nie będzie przeszkadzać, czy siedzimy przy biurku, ponieważ pisać możemy w kuchni, sypialni czy w salonie na kanapie. Omija nas także konieczność dojeżdżania do pracy zatłoczonymi autobusami czy stanie w korku. Świetne jest również to, iż możemy pracować także będąc na wakacjach. Wystarczy nam do tego komputer. Oczywiście wszystko w granicach rozsądku. Copywriter, wbrew obiegowej opinii, nie ma czasu na ciągłe wyjazdy. Pisanie tekstów jest czasochłonna praca i wymaga dyspozycyjności, gdyż trzeba tu dotrzymywać terminów.

Drugą kwestią jest niezależność. Będąc copywriterem nie mamy nad sobą szefa, który obserwuje każdy nasz ruch. Sami wyznaczamy sobie tempo pracy i to, jaką ilość zleceń przyjmiemy. Niemniej jednak konieczna jest samodyscyplina, by każdego dnia mieć motywację do siedzenia przez wiele godzin przed komputerem, podczas gdy otacza nas tyle rozpraszających rzeczy i nikt nie pilnuje, na ile produktywni jesteśmy. Poza tym niesamowicie ważne jest wspomniane wcześniej dotrzymywanie terminów.

– Innym aspektem pracy copywritera jest fakt, iż nie każdy może nim być. Nie wszyscy mają cierpliwość do wykonywania researchów i pisania dobrych tekstów, wyjaśnia właściciel agencji marketingowej carted.pl.  – Trzeba przede wszystkim umieć i lubić pisać, ponieważ kilkugodzinne siedzenie przed komputerem nad tekstami będzie bardzo problematyczne dla kogoś, kto się tym nie interesuje. Jest to zresztą praca umysłowa i wymaga dużej koncentracji oraz cierpliwości. Warto wspomnieć, iż takie pisanie to ciągłe pogłębianie wiedzy i nieustanna nauka, co jedni uważają za wadę, inni za zaletę. Nie da się również ukryć, że gorsze dni przy tego typu pracy zdarzają się nawet osobom z niezwykle lekkim piórem. Bywa, że czasem trudno zmusić się do napisania choćby jednego krótkiego tekstu, a przez to kolejnego dnia musimy napisać dwa razy więcej.

Kwestia, która także stanowi wadę i zaletę w jednym jest praca w czterech ścianach, bez bezpośredniego kontaktu z ludźmi. Są osoby, które cenią sobie samotność i uwielbiają zaszywać się w domu z filiżanką kawy, bez konieczności kontaktu z innymi, niemniej jednak są też tacy, dla których jest to trudne do zniesienia. Wiele więc zależy od charakteru człowieka. Tutaj ogromne znaczenie ma też samodyscyplina, ponieważ obecność innych pracowników często powoduje, iż pracujemy sprawniej, a poza tym wiele osób lubi mieć czyjś nadzór nad sobą.

Jedną z najważniejszych zalet pracy copywritera są elastyczne godziny pracy. Nie musimy więc siedzieć za biurkiem od 8 do 16. Możemy dostosować czas, w którym będziemy pisać do własnych preferencji i możliwości. Wiele osób uwielbia pracować nocą, a w przypadku copywriterów jest to jak najbardziej możliwe.

marketing internetowy
Call Now Button