Skuteczne pozycjonowanie stron – 3 zasady na start

Skuteczne pozycjonowanie stronPozycjonowanie stron wymaga sporo czasu.

Pozycjonowanie stron internetowych to działania skupiające się na uzyskaniu jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania na określone zapytania. Chcemy, by po wpisaniu słowa kluczowego związanego z daną usługą witryna pojawiła się jako jedna z pierwszych na liście wyników Google. Jak osiągnąć dobre efekty już na starcie, zakładając sklep internetowy lub tworząc stronę firmy usługowej? Oto pięć podstawowych zasad, do których należy się zastosować, chcąc znaleźć się w Top 10 wyszukiwarki. Zobacz na czym polega skuteczne pozycjonowanie stron.

Skuteczne pozycjonowanie stron

Na samym wstępie wyjaśnijmy, że wyniki wyszukiwania dzielimy na płatne i organiczne. Pierwsze są związane z kampaniami Google i przeznaczeniem na nie określonego budżetu. W tym artykule interesują nas jednak wyniki naturalne, które w znacznej mierze są efektem właściwego przygotowania strony WWW pod kątem pozycjonowania. Nie wymagają one wnoszenia opłat do Google. Na co zawracać uwagę, by uzyskać jak najwyższe pozycje w wynikach bezpłatnych?

Po pierwsze strona poprawna pod względem technicznym

Jeśli dopiero przygotowujesz stronę, jesteś w najlepszym położeniu. Skuteczne pozycjonowanie stron zaczyna się już na etapie ich tworzenia. Zadbaj o to, by witryna została prawidłowo przygotowana pod względem technicznym. Liczy się między innymi szybkość działania, dostosowanie strony do urządzeń mobilnych, prawidłowe wdrożenie certyfikatu bezpieczeństwa SSL (ważne szczególnie w przypadku sklepów i stron, na których dokonywane są transakcje online).

Zadbaj też o umieszczenie mapy w pliku XML, która będzie informacją dla robotów wyszukiwarki o tym, które elementy strony są przeznaczone do indeksowania. W meta tagach sekcji head witryny możesz umieścić wskazówki dla Googlebota o podstronach, których nie chcesz indeksować, oznaczając je tagiem noindex. Usprawni to indeksowanie zawartości i da wyszukiwarce czytelną informację o tym, co jest najważniejsze, jeśli chodzi o zawartość witryny.

Po drugie przemyślana architektura strony

Aby zawartość na stronie była dobrze rozumiana przez wyszukiwarkę, należy zbadać o jej jak najlepsze usystematyzowanie. Ważny jest logiczny podział w menu strony na kategorie i podkategorie. Każda z nich powinna posiadać adres URL przyjazny dla użytkownika, łatwy do zapamiętania i związany ściśle z zawartością. Dobrze przygotowana architektura pozwala wyszukiwarce wyświetlać precyzyjny wynik z naszej strony po wpisaniu przez użytkownika określonego zapytania.

Po trzecie treść

Zawartość tekstu na stronie jest ważna nie tylko dla użytkownika, ale również dla wyszukiwarki. Masz już poprawnie przygotowane menu z logicznym podziałem na kategorie? Umieść na każdej z podstron opis, który najlepiej odzwierciedli jej tematykę i zawartość. Zastosuj słowa kluczowe, na które chcesz się promować, sprawdzając za pośrednictwem przeznaczonych do tego narzędzi, czego poszukują użytkownicy w związku z twoją branżą. Odpowiedz w opisie na ich często zadawane pytania. Zawrzyj popularne frazy, umieść je w treści i w nagłówkach opatrzonych stosownymi tagami HTML.

Skuteczne pozycjonowanie stron jest łatwiejsze po zastosowaniu tych zasad!

Jeśli wydaje ci się, że przedstawione wskazówki są skomplikowane, musisz wiedzieć, że to dopiero początek, jeśli chodzi o skuteczne pozycjonowanie. Gy storna zostanie zoptymalizowana pod SEO, przychodzi czas na promocję, zdobywanie wartościowych linków, budowanie wiarygodności w oczach Google. Zastosowanie podstawowych reguł na samym początku jest jednak niezbędne do tego, by dalsze działania przyniosły pozytywny efekt.

marketing internetowy
Call Now Button