Czy potrzebna mi strona responsywna?

Konieczność dostrzeżenia użytkowników Internetu korzystających z urządzeń mobilnych nie jest niczym nowym. Znaczenie tego trendu dostrzegane jest już od kilku lat. Stale zwiększa się w naszym otoczeniu liczba urządzeń z dostępem do Internetu, innych niż komputer stacjonarny lub laptop. Zwiększa się też liczba właścicieli stron internetowych dostrzegających zmiany zachodzące w sieci. Nieprzekonanych jest jednak wciąż bardzo dużo. Najwyższy czas zdać sobie sprawę, ile traci się, mając stronę internetową niedostosowaną do tabletów, smartfonów i innych nowinek technologicznych.

Komputer czy urządzenia mobilne?

Różne źródła podają różne liczby, na ich podstawie można jednak spokojnie przyjąć, że zależnie od tematyki strony, ruch na niej z urządzeń mobilnych może wynosić nawet około 50%. Znaczącą informacją jest też fakt, że kilka ostatnich lat to ciągły spadek sprzedaży komputerów stacjonarnych. Dostęp do Internetu ma coraz więcej urządzeń codziennego użytku, co powoli zaczyna przypominać filmy science-fiction sprzed lat. Kwestią czasu wydaje się więc traktowanie mobilnych wersji stron internetowych jako tych podstawowych, pierwszych, o których myślimy, tworząc witrynę.

Responsywna strona internetowa

Stworzenie responsywnej strony internetowej niesie ze sobą kilka podstawowych plusów, oprócz opisanego wyżej znaczącego zwiększenia naszego zasięgu i popularności.

Po pierwsze, zwiększa się pozycja strony w wyszukiwarce Google, gdyż jej twórcy zaczęli brać pod uwagę to, czy witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych. Po drugie, strona responsywna jest łatwiejsza w obsłudze dla właściciela niż ewentualna strona mobilna. Prowadzenie wersji mobilnej to w praktyce poświęcanie czasu dla osobnego tworu, a co za tym idzie, konieczność podwójnego dokonywania wszelkich zmian i aktualizacji. Warto więc poświęcić czas na stworzenie strony responsywnej, by później nie mieć tak wiele pracy, jak przy stronie mobilnej. Jest to kompromis, zabezpieczający przed potencjalnymi wpadkami, gdy pracując nad jedną wersją strony, zapomnimy o czymś w drugiej. Ułatwi to też analizę wszelkich działań reklamowych, czy aktywności użytkowników na witrynie.

To, że dostosowanie strony internetowej do urządzeń mobilnych stało się koniecznością, nie dodatkowym atutem to już fakt. Nie ma się nad czym zastanawiać, nie warto oszczędzać na własnej witrynie, nie odpowiadając na to zapotrzebowanie użytkowników. To, co można zyskać, mając przyjazną dla odbiorcy, profesjonalnie wykonaną stronę responsywną to dużo więcej niż koszty, które poniesiesz na jej stworzenie.

Więcej informacji na stronie: www.weblider.pl

marketing internetowy
Call Now Button