Kasa czy drukarka fiskalna?

drukarka fiskalna i drukarka fiskalna w jednymDrukarka fiskalna czy kasa fiskalna?

Wybór kasy fiskalnej lub drukarki to jeden z wielu problemów, z jakimi boryka się przedsiębiorca rozpoczynający nową działalność gospodarczą.

Powszechnie wiadomo, że podstawowym urządzeniem do wystawiania paragonów podatkowych jest kasa fiskalna. Została ona zaprojektowana do pracy w pełni samodzielnej. Wszystkie dane, w tym baza danych towarów i usług, może być w tym przypadku zaprogramowana bezpośrednio z klawiatury urządzenia.

Możemy to zrobić samodzielnie lub przy wsparciu jakiegokolwiek autoryzowanego serwisu. Z kolei sytuacja wygląda zupełnie inaczej w przypadku drukarki fiskalnej. Aby drukarki fiskalne spełniały te same funkcję, muszą być podłączone do programu sprzedaży zainstalowanego na komputerze lub laptopie. Oprócz niektórych funkcji program gromadzi informacje o obrocie handlowym i przechowuje je w pamięci drukarki. Wszystkie rachunki i faktury muszą być wystawione przy użyciu tego właśnie programu, aby wszystko było zgodne z prawem. Tym samym oprogramowanie dla firm tego rodzaju wydaje się być konieczne. System sprzedaży oparty o drukarki fiskalne, dostosowany do specyfiki danego sektora, pozwala na znacznie bardziej zaawansowane operacje niż mogą wykonywać kasy fiskalne. Użytkownik ma wiele funkcji, opcji komunikacyjnych, możliwość drukowania wielu dokumentów nieopodatkowanych lub wykonywania praktycznie automatycznych różnych raportów i analiz. Inaczej również przebiega za pomocą tych urządzeń przyjmowanie do magazynu towaru.

W przypadku kasy fiskalnej dystrybucja towarów z magazynu następuje dopiero po odczytaniu z niej sprzedaży poprzez program magazynowy. Z kolei w przypadku drukarek fiskalnych zwolnienie towarów następuje zupełnie automatycznie w momencie wystawienia paragonu podatkowego. Niemniej jednak prowadzi to do sytuacji, w której system nie pozwala nam na sprzedaż na ujemnej ilości towarów, a czasami może się zdarzyć taka potrzeba.

Drukarka fiskalna, a w istocie system sprzedaży, będzie najbardziej rozpowszechniony wśród właścicieli punktów sprzedaży i usług o szerokim asortymencie produktów. Należą do nich przede wszystkim sklepy odzieżowe, restauracje, stacje benzynowe, hurtownie, sklepy spożywcze, sklepy ze sprzętem AGD i drogerie.

marketing internetowy
Call Now Button