Jaki jest koszt zatrudnienia Agencji Social Media?

cena agencji social mediaWynajęcie agencji social media jest alternatywą dla specjalisty na etacie.

W wielu firmach prowadzeniem profili w mediach społecznościowych zajmuje się oddelegowany pracownik lub właściciel osobiście. Model ten być może sprawdza się w niewielkich firmach, aczkolwiek gdy ilość pracy rośnie, a także apetyt na kolejne szczyty biznesowe to samodzielne prowadzenie social media staje się nieefektywne, a czasem i uciążliwe. Wtedy do gry wchodzi Agencja Social Media. Ile kosztuje jej wynajęcie i co nam to da?

Efekty i mniejsze koszty

Porządne Agencje Social Media potrafią wycisnąć z naszych mediów społecznościowych dużo więcej niż my na własną rękę. Wszak specjalizujemy się, jako właściciele firmy, w wielu obszarach po trochu, musimy znać się na wszystkim i wszystko ogarniać. Inaczej nasz biznes mógłby upaść. W codziennym prowadzeniu firmy ważna jest też umiejętność delegowania zadań. O ile łatwiej zatrudnić kogoś, kto pomoże nam w zarządzaniu, księgowości czy sprzedaży, o tyle trudniej utrzymywać pracownika wyspecjalizowanego w social media (gdy nie jesteśmy dużym przedsiębiorstwem). Dlatego też wynajęcie agencji social media pozwoli nam ograniczyć koszty przy jednoczesnym poprawieniu (czasami znacznym) efektów działań w mediach społecznościowych.

Agencja Social Media – zakres usług

To, czym zajmować się będzie agencja oraz w jakich kosztach zależy od ilości przekazywanych kanałów społecznościowych, ich wielkości, branży, produktu, grupy docelowej, specyfiki pracy itp. Prowadzenie fanpage z 2000 fanów to zupełnie inny zakres obowiązków i cena, niż gdy będzie ich 30 000, a do tego moderacja komentarzy i wiadomości 24/7, dziesiątki interakcji dziennie, rozbudowane lejki sprzedażowe oraz szeroko zakrojone kampanie  wizerunkowe czy lead generation. Również to, ile chcemy przeznaczyć na płatne kampanie, będzie miało wpływ na to czy obsługa social media będzie droższa czy tańsza.

facebook jak prowadzić

Kampania na Facebooku jest prosta o ile śledzisz trendy.

Ile to kosztuje?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Przy mniejszych fanpage ceny wahają się od 1000 zł netto do 3000 zł netto miesięcznie (w zależności od branży i regionu), przy nieco większych z szerszym zakresem obowiązków ceny sięgają 5-8 tys, a czasem nawet i 10 tys. Gdy sytuacja jest mocno wymagająca – np. zagraniczny rynek, duży budżet i potrzeba generowania twardych leadów sprzedażowych, itd – sky is the limit 🙂 Tutaj cena może nawet przekraczać 15 czy 20 tys. zł miesięcznie netto.

Do tego doliczyć należy budżet reklamowy, który również nie powinien być zbyt mały, dlatego że efekty mogą po prostu nie być zadowalające gdy wydamy tylko po 400 zł miesięcznie. Optymalnym wariantem szacowania kosztów wynajęcia Agencji Social Media jest ustalenie ile budżetu miesięcznie możemy przeznaczyć na kampanie i minimalnie podwojenie tej kwoty jako koszt obsługi. Jeśli mamy 2000 zł budżetu, to liczyć trzeba około 4-5 tyś. zł miesięcznie wszystkich kosztów. Jednak wszystko zależy od bardzo wielu czynników i zmiennych, zatem najlepiej po prostu pytać o wyceny 🙂

 

 

Zobacz: BLOG

Artykuł może zawierać linki do stron i treści od Partnerów, dzięki którym portal jest bezpłatny.

marketing internetowy
Call Now Button