Jak zaprojektować logo firmy? Sprawdź te porady!

Logo firmy projektowane przez zespół marketinguLogo firmy projektowane przez zespół marketingu

Projektowanie logo firmy to cel, który warto sobie wyznaczyć już na starcie prowadzenia działalności gospodarczej. Symbol jest znakiem, który wyróżnia przedsiębiorstwo, a także komunikuje odbiorcom jego najważniejsze cechy. Jak zatem zaprojektować logo firmy? Przydadzą się do tego poniższe wskazówki!

Czym jest logo firmy?

Symbol, który jest wykorzystywany przez firmę w codziennej komunikacji z odbiorcami, to właśnie logo. Zbudowane jest ono z 3 składników: sygnetu, logotypu oraz sloganu. Warstwa graficzna, przedstawiająca znak, to właśnie sygnet. Z kolei nazwa firmy lub marki to logotyp. Towarzyszy im slogan, czyli hasło przewodnie firmy. Jednak nie zawsze ten element jest wykorzystywany w logo.

Jak zaprojektować firmowe logo?

Firmy chcą wyróżniać się spośród konkurencji. Mogą to osiągnąć na wiele sposobów. Ale jednym z nich jest posiadanie atrakcyjnego logo. Jak je zaprojektować?

Logo firmy projektowane przez zespół marketingu

Logo firmy projektowane przez zespół marketingu

Indywidualne logo lepsze, niż tworzone w kreatorze

Indywidualnie zaprojektowane logo to gwarancja posiadania niepowtarzalnego symbolu. Dzięki temu nie będzie on wprowadzać w błąd odbiorców, którzy mogą mieć wątpliwości, kogo znak reprezentuje. Często bowiem zdarza się, że firmy decydują się na korzystanie z kreatorów graficznych, w których dostępne są bogate zbiory szablonów. Te z kolei są stosowane przez wiele przedsiębiorstw, co grozi posiadaniem przez kilka firm takiego samego lub bardzo zbliżonego do siebie projektu logo.

Prosty i czytelny znak będzie łatwo zrozumiany

Podczas projektowania logo należy zwrócić uwagę na to, aby był on prosty oraz czytelny. Będzie on łatwiejszy w odbiorze i zrozumieniu przez potencjalnych klientów. Profesjonalne studia graficzne, jak GoodProject, które zajmują się tworzeniem logo, stawiają sobie za cel przygotowanie takich symboli, które będą wzbudzać w odbiorcach pozytywne emocje oraz skojarzenia.

Uniwersalne logo sprawdzi się we wszystkich materiałach

Logo to element graficzny, który jest bardzo często wykorzystywany. Umieszcza się go w materiałach drukowanych oraz cyfrowych. Dlatego też w każdym z tych miejsc powinien prezentować się bez strat jakościowych. Uniwersalne logo wpływa na proces budowania wizerunku oraz zaufania do firmy. Jego powiększanie oraz zmniejszanie nie powoduje problemów z odczytaniem i tzw. pikselozy.

Ponadczasowy znak buduje zaufanie

Projektując logo firmy, należy pamiętać o jego ponadczasowości. Symbol jest tworzony zwykle raz na długie lata. Przez czas swojego funkcjonowania buduje rozpoznawalność oraz zaufanie do firmy, którą reprezentuje. Z tych też powodów logo powinno być odporne na zmieniające się trendy w grafice oraz upływający czas.

Projekt logo firmy – Podsumowanie

Logo to rozpoznawalny firmowy symbol. Jest on umieszczany na produktach, opakowaniach, wizytówkach, ulotkach, a także w przestrzeni cyfrowej. Dlatego projektując logo, warto pamiętać o tym, aby było ono ponadczasowe, proste, czytelne oraz uniwersalne. Najlepiej, gdy symbol tworzony jest przez fachowców, skupiających w swoich szeregach specjalistów z zakresu grafiki i marketingu.

 

Zobacz: BLOG

Artykuł może zawierać linki do stron i treści od Partnerów, Sponsorów dzięki którym portal jest bezpłatny.

marketing internetowy
Call Now Button