Projektowanie logo firmy to cel, który warto sobie wyznaczyć już na starcie prowadzenia działalności gospodarczej. Symbol jest znakiem, który wyróżnia przedsiębiorstwo, a także komunikuje odbiorcom jego najważniejsze cechy. Jak zatem zaprojektować logo firmy? Przydadzą się do tego poniższe wskazówki!
Czym jest logo firmy?
Symbol, który jest wykorzystywany przez firmę w codziennej komunikacji z odbiorcami, to właśnie logo. Zbudowane jest ono z 3 składników: sygnetu, logotypu oraz sloganu. Warstwa graficzna, przedstawiająca znak, to właśnie sygnet. Z kolei nazwa firmy lub marki to logotyp. Towarzyszy im slogan, czyli hasło przewodnie firmy. Jednak nie zawsze ten element jest wykorzystywany w logo.
Jak zaprojektować firmowe logo?
Firmy chcą wyróżniać się spośród konkurencji. Mogą to osiągnąć na wiele sposobów. Ale jednym z nich jest posiadanie atrakcyjnego logo. Jak je zaprojektować?

Logo firmy projektowane przez zespół marketingu
Indywidualne logo lepsze, niż tworzone w kreatorze
Indywidualnie zaprojektowane logo to gwarancja posiadania niepowtarzalnego symbolu. Dzięki temu nie będzie on wprowadzać w błąd odbiorców, którzy mogą mieć wątpliwości, kogo znak reprezentuje. Często bowiem zdarza się, że firmy decydują się na korzystanie z kreatorów graficznych, w których dostępne są bogate zbiory szablonów. Te z kolei są stosowane przez wiele przedsiębiorstw, co grozi posiadaniem przez kilka firm takiego samego lub bardzo zbliżonego do siebie projektu logo.
Prosty i czytelny znak będzie łatwo zrozumiany
Podczas projektowania logo należy zwrócić uwagę na to, aby był on prosty oraz czytelny. Będzie on łatwiejszy w odbiorze i zrozumieniu przez potencjalnych klientów. Profesjonalne studia graficzne, jak GoodProject, które zajmują się tworzeniem logo, stawiają sobie za cel przygotowanie takich symboli, które będą wzbudzać w odbiorcach pozytywne emocje oraz skojarzenia.
Uniwersalne logo sprawdzi się we wszystkich materiałach
Logo to element graficzny, który jest bardzo często wykorzystywany. Umieszcza się go w materiałach drukowanych oraz cyfrowych. Dlatego też w każdym z tych miejsc powinien prezentować się bez strat jakościowych. Uniwersalne logo wpływa na proces budowania wizerunku oraz zaufania do firmy. Jego powiększanie oraz zmniejszanie nie powoduje problemów z odczytaniem i tzw. pikselozy.
Ponadczasowy znak buduje zaufanie
Projektując logo firmy, należy pamiętać o jego ponadczasowości. Symbol jest tworzony zwykle raz na długie lata. Przez czas swojego funkcjonowania buduje rozpoznawalność oraz zaufanie do firmy, którą reprezentuje. Z tych też powodów logo powinno być odporne na zmieniające się trendy w grafice oraz upływający czas.
Projekt logo firmy – Podsumowanie
Logo to rozpoznawalny firmowy symbol. Jest on umieszczany na produktach, opakowaniach, wizytówkach, ulotkach, a także w przestrzeni cyfrowej. Dlatego projektując logo, warto pamiętać o tym, aby było ono ponadczasowe, proste, czytelne oraz uniwersalne. Najlepiej, gdy symbol tworzony jest przez fachowców, skupiających w swoich szeregach specjalistów z zakresu grafiki i marketingu.
Zobacz: BLOG
Artykuł może zawierać linki do stron i treści od Partnerów, Sponsorów dzięki którym portal jest bezpłatny.