Banery mogą być efektywne – 4 zalety billboardów i reklamy zewnętrznej

Banery nie cieszą się dobrą sławą. Coraz bardziej narzekamy na wielkoformatowe reklamy, które zasłaniają nam budynki miast i psują przestrzeń. Jednak, to jedna z tańszych form reklamy, która potrafi być skuteczna jeśli jest profesjonalnie wykonana.

Większość marketerów przenosi reklamy do Internetu. Powód jest jasny – reklamę online uznaje się za bardziej skuteczną, efektywną i przede wszystkim mierzalną. Natomiast banery cieszą się gorszą sławą, jednak trzeba przyznać, że mają jedną zaletę – mogą zobaczyć je wszyscy lokalnie, a nawet w skali kraju. Przy kreacji trzeba wykazać się przede wszystkim kreatywnością oraz dobrą lokalizacją. Najlepiej zastosować tą formę reklamy  wiosną lub jesienią, gdy temperatura jeszcze utrzymują się na relatywnie stabilnym poziomie. Musimy wziąć po uwagę warunki atmosferyczne, ponieważ to od nich zależą materiały, z jakich powstanie nasz billboard.

Rodzaje banerów

Wyróżniamy właściwie dwa rodzaje banerów –  do ich montażu możemy zastosować dowolne wykończenia, takie jak: oczkowanie, zgrzanie, czy rękaw – są to:

  • banery tekstylne – takie wydruki mogą być prane, prasowane oraz wystawiane na działanie warunków amtosferycznych, takich jak: duże nasłonecznienie, czy wilgoć, gdy są wydrukowane na materiale poliestrowym
  • banery winylowe – uważane za bardziej trwałe, wykonane w specyficznej technicze druku solwentowego – jedna z najnowszych znanych technik druku. Bardzo odporne na działanie czynników pogodowych.  Co więcej, taki wydruk daje możliwość uzyskania wysokiej jakości druku wielkoformatowego dla dużych billboardów.

4 zalety billboardów jako reklamy zewnętrznej

Wielka promocja przekazana na plakacie w centrum miasta potrafi być wyjątkowo nietrafiona. Do wykonania baneru tudzież dużego billboardu potrzeba dozy kreatywności i poznania dokładnie oczekiwań swoich odbiorców oraz cech grupy docelowej. Billboardy i banery mają przede wszystkim następujące zalety:

  1. To wciąż tania forma reklamy – wykonanie najtańszego kosztuje od 50 zł/szt
  2. Jest trwały, przeważnie odporny na działanie czynników atmosferycznych. Może być wykonany z materiałów PCV oraz plandekowych, które odpowiednio zaprojektowane potrafią przyciągać oko klienta i być wykonane bardzo estetycznie
  3. Kolejną zaletą to przede wszystkich skuteczność – dobrane slogany, kolory, produkty do skutecznie zwracają uwagę. Wciąż są przecież wykorzystywane przez takie marki jak: Lidl, Biedronka, Real, ING Bank Śląski, PZU i mnóstwo innych podmiotów, które włączają reklamę outdoorową do strategii swojej promocji.
  4. “Wyróżnij się, albo zgiń” – warto przygotować kreatywną i nietypową formę reklamy stosując wyraźne Call to Action.

Jeżeli szukasz odpowiedniego partnera oraz specjalistów, którzy załatwią za Ciebie wszystko – od projektu po wydruk oraz znalezienie miejsc – skorzystaj z outsourcingu marketingowego Zdalny.Marketing.

Fot.ByWarennski

marketing internetowy
Call Now Button